Søk i denne bloggen

lørdag 31. desember 2011

Borddekking julaften.

Jeg lovte jo bilder av bordet julaften i romjula. Helt på tampen nå, men jeg rekker det akkurat. ;)

Photobucket

Bordet ble virkelig ikke helt som jeg hadde tenkt. Jeg var sikker på at jeg hadde en lang hvit duk, men den må ha krympet i skapet.... Så da ble denne skikkelig julerøde juleduken brukt i stedet. Ikke helt det jeg hadde sett for meg. Men men.
Det må nok investeres i en ny, lang duk, eller to slik at jeg har når jeg skal dekke langbord.

Photobucket


Nisseservice som er i bruk en gang i året. I grunn ganske unødvendig å ha når jeg tenker meg om men, jeg har det nå, og for meg betyr det jul.

På bordet brukte jeg ganske enkelt granbar i norgesglass, og grankongler. Også selvsagt hvite tulipaner. Tulipanene har kommet mer og mer med som juleblomst. Flott synes jeg. Det eneste som er litt kjedelig, er at de er så fort ferdige i en varm stue. Men nå leste jeg i en annen blogg at man kan få tulipan på løk? Det må sjekkes ut og prøves.

Serviettene fikk en enkel serviettring av hyssing, med en liten bit granbar på.
Prikken over i-en hadde selvsagt vært stoffservietter, men alt til sin tid.

Bordet gjorde i hvert fall nytten sin, og vi ble mer en mette nok.


Bilder fra 4. dag kommer senere. :)


Photobucket

Ingen kommentarer: