Søk i denne bloggen

fredag 20. januar 2012

Atmosfæren i hjemmet.

Nå har vi bodd i samme huset i snart 4 år, og endelig begynner jeg å  vite hvordan jeg vil ha det.
Eller hvordan vi vil ha det..

Til sommeren begynner vi på husets utside. En del av vinduene bør skiftes, noen MÅ skiftes mens andre kan holde litt til. Da har vi valgt å bytte alle (bortsett fra 6 kjempestore som i stedet skal få nye sprosser.)
Det er bare 16 vinduer......
Siden vi da vil ha litt høyere vinduer, bytter vi samtidig kledning for at dette skal bli penest. Nå har vi tømmermannskledning som bare er lagt inntil vinduene.
Nå skal det bli sveitserkledning med skikkelig listverk rundt vinduene - det er jo tross alt et sveitserhus vi har! ;)

Innsiden av huset begynner å formes oppi hodet mitt - litt forandret blir det jo over tid, men jeg vet hvordan jeg vil ha det i store trekk.
Men rom er ikke bygd på en dag (dessverre).
Samtidig nå har jeg lært å sette pris på at ting tar litt tid å få til. Det positive er at jeg får god til til å tenke og planlegge, og blir desto mer med resultatet.
Tenker tilbake på den gangen jeg malte et kjøkken svart med sølvstriper og et annet knall grønt. Impuls og kjempekult - men ikke så varig i lengden?


Men, utseendet er jo en ting; det jeg ønsker å skape er et hjem med god atmosfære. Hvor folk føler seg hjemme og slapper av - og et hjem vi selv elsker å være i.
Jeg føler ikke at det er slik her nå - men det kommer vel kanskje?
Jeg har 4 steder som føles slik - og det har ingenting med interiøret å gjøre. Kanskje det har noe med folkene som bor der å gjøre..? Eller energier i huset.. nei ikke vet jeg - jeg vet bare at jeg vil ha det sånn! ;)

Ha en god helg!



Photobucket

Ingen kommentarer: