Søk i denne bloggen

tirsdag 3. januar 2012

Bordekking og litt annen pynt.

Siste juleinnlegg for denne gang nå.

4. juledag ble bordet dobbelt så langt, og duken (som var brettet dobbelt julaften) ble brukt igjen (jeg trenger virkelig et par lange hvite duker, så jeg kan hive ut denne!)

Photobucket

Heller ikke vanskelig å se at tulipanene snart er ferdigblomstret..

I ett tidligere innlegg nevnte jeg ryggsmerter denne dagen, dermed ble bordet bare dekt i full fart, så det ble ingenting ekstra pynt på servietter og slikt - noe jeg egentlig liker veldig godt å gjøre, men vanskelig når man såvidt klarer stå oppreist. Det er heldigvis bra igjen nå!

Photobucket

Svibler i norgesglass, med mose og en julegris. Grisen er egentlig til for å henge på lys, men hadde for tykke stearinglys i år gitt.

Photobucket

Granbar i norgesglass og lerkekongeler på kvist.


Photobucket

Photobucket


En amaryllis og tre svibler i en potte, sammen med stearinglys og kongler. Mose la jeg og på toppen rundt løkene - litt penere enn sort jord.
Enkelt og stemningsfullt.
Bare pass på lysene så ikke de brenner ned i mosen! Om den er tørr tar det fort fyr.

Photobucket

Pepperkakehjertene som aldri ble pyntet med melis og hengt opp, ble stappet ned i en krukke med granbar. Ble jo egentlig ganske dekorativt - sånn 5 min før gjestene kom! ;)


Photobucket

Ingen kommentarer: